Köpvillkor

Alla smycken säljs styckvis om inget annat uppges.

Minsta ordervärde 75:- exklusive frakt/eventuella avgifter.

Vi reserverar oss för slutförsäljning, vi har inte exakt lagerstatus angiven i webshoppen. Det kan hända att varor hinner ta slut i lager innan vi uppdaterar lagerstatusen i webshoppen, vi kontaktar då dig.

Vi reserverar oss för text- och bildfel. OBS! Smyckenas färg i webshoppen kan avvika något från den verkliga varan!

Om du som företagskund byter adress MÅSTE du kontakta oss via telefon eller email, vi skickar bara varor till den adress din tatuerings/piercingstudio ligger på, vi skickar inte företagsbeställningar till din hemadress.

Priser
Priserna är i svenska kronor och inkluderar gällande moms, för närvarande 25%.
Vi reserverar oss för prisändringar på grund av ändrad moms eller onormalt stora
förändringar i valutaläget, inköpspriser etc. och förbehåller oss rätten att
justera priser utan föregående avisering.

Är du inloggad som företagskund så kan du välja att se priserna exklusive moms.

Frakt

När du beställer som privatkund gäller följande:

Beställningar som väger mindre än 100 gram (dvs i princip alla piercingsmycken) skickas FRAKTFRITT som vanlig A-post och varorna levereras direkt hem i brevlådan.

Är försändelsen för stor för att få plats i brevinkastet och/eller väger mer än 100 gram (det gäller i princip all eftervård) så kostar det 20kr i frakt och du får en avi från posten om när och var du kan hämta försändelsen. Detta måste vi tyvärr göra för att täcka upp stigande porto kostnader som är en följd av den skenande inflationen.

Postnord delar ut a-post varannan dag från och med den 3 maj 2021, detta påverkar givetvis leverantiden för dina varor.
Har du inte fått någon leverans inom 10 arbetsdagar efter du fått leverans email från oss, kontakta oss på : info@barbarella.se så hjälper vi dig.

Beställningar som väger 500 gram eller mer skickas som DHL Servicepoint  till en kostnad av 49kr, detta måste vi tyvärr göra för att täcka upp stigande logistiska kostnader som är en följd av den skenande inflationen.

Du kan alltid välja att få ditt paket skickat spårbart med DHL Servicepoint - Leveranstiden är ca 2 dagar efter att vi skickar paketet och frakten är 49kr.  Du aviseras via sms om när och var du kan hämta dina varor.
Klicka på länken för att se vilket som är ditt närmaste utlämningsställe. http://locator.dpst.dhl.com/Partners/DHL2/SearchForm_sv-SE.aspx?Country=SE

Ej uthämtade försändelser
För alla försändelser som inte hämtas ut inom 14 dagar eller som kommer i retur på grund av felaktigt angivna  adressuppgifter förbehåller Barbarella sig rätten att debitera kunden kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad (upp till 100 kr).

Beroende på vilket betalsätt ni väljer kan det tillkomma en administrativ avgift från Svea Ekonomi som hanterar alla transaktioner åt Barbarella.se

För våra Återförsäljare i Sverige gäller följande:

DHL Paket - Varorna levereras till er studio/butik mellan klockan 10.00 - 14.00 dagen efter det att vi skickar dem härifrån. 

DHL Servicepoint - Leveranstiden är något längre, 2-3 dagar efter att vi skickar paketet så kan du hämta det på ditt lokala utlämningssälle. Aviseras via email och sms.
Klicka på länken för att se vilket som är ditt närmaste utlämningsställe. http://locator.dpst.dhl.com/Partners/DHL2/SearchForm_sv-SE.aspx?Country=SE

Rekommenderat brev - Om ordern väger mindre än 2 kg så skickar vi varorna som ett rekommenderat brev. Du kan då hämta din leverans på ditt lokala Postnord utlämningsställe. Aviseras via sms.

Avhämtning på Supply avd - Hämta dina varor på Barbarella Supply (Kontoret) på Tredje Långgatan 31 i Göteborg. Öppetider mån-fre 08.00-15.30.

Avhämtning i Piercingstudio/Butik - Hämta dina varor på Barbarella Piercing Studio på Tredje Långgatan 31 i Göteborg. Öppetider mån-fre 11.00-18.00, Lör 11.00-16.00

För återförsäljare utanför Sverige gäller följande:

UPS - Din order skickas med UPS. Det levereras direkt till din studio/butik. Leveranstiden är ca 1-3 dagar.

Rekommenderat brev - Om ordern väger mindre än 2 kg så skickar vi varorna som ett rekommenderat brev.

Avhämtning på Supply avd - Hämta dina varor på Barbarella Supply (Kontoret) på Tredje Långgatan 31 i Göteborg. Öppettider mån-fre 08.00-15.30.

Avhämtning i Piercingstudio/Butik - Hämta dina varor på Barbarella Piercing Studio på Tredje Långgatan 31 i Göteborg. Öppettider mån-fre 11.00-18.00, Lör 11.00-16.00

Betalning

Privatkunder inom EU:

I samarbete med Svea Ekonomi erbjuder vi betalning med Svea Checkout som samlar alla betalsätt i en och samma lösning – välj mellan direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet. 

Faktura eller delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig via email. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet.

För att kunna välja faktura eller delbetalning måste du ange din folkbokföringsadress som leveransadress och du ska ha fyllt 18 år vid beställningstillfället. En mindre kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.

Fakturan mailas i ett separat email från Svea Ekonomi samtidigt som vi skickar varorna från lagret.

För att äsa mer om Svea Ekonomi se länk: https://www.svea.com/se/sv/privat/kontakt/

Svenska Företagskunder:

I samarbete med Svea Ekonomi erbjuder vi betalning med Svea Checkout som samlar alla betalsätt i en och samma lösning – välj mellan direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet. 

Faktura eller delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig via email. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet.

Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.

Utländska Företagskunder:

I samarbete med Svea Ekonomi erbjuder vi betalning med Svea Checkout som samlar alla betalsätt i en och samma lösning – välj mellan direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet. 

Faktura eller delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig via email. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet.

COD - Postförskott

Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet.
För kunder utanför EU kan ev tull och moms tillkomma, kolla med ditt tull eller skattekontor vad som gäller.

Leveranstid
Normalt skickas din order inom 24-48h. Ibland kan det hända att någon av de varor du beställt inte finns på lager eller att leveranserna är försenade. Detta kan medföra att leveranstiden blir något längre, upp till ca 5-14 arbetsdagar, vi kontaktar dig då för vidare information.

Retur/Ångerrät
Du kan returnera din vara inom 14 dagar efter att du hämtat ut din försändelse, tänk på att förpackningen måste vara obruten för att du ska kunna få byta varan.
Smycken levereras i en förseglad påse, denna måste vara obruten vid retur annars byter vi inte smycket. Detta är en garanti för att alla ska få ett oanvänt smycke men även ett sätt att
förhindra spridning av beblandningsinfektioner t ex Hepatit C. Du kan alltås inte ta ut smycket ur den lilla förseglade påsen för att prova det och sen skicka tillabka det till oss. Vi måste kunna garantera att alla smycken vi säljer är oanvända, ingen vill ju ha ett smycke som redan suttit i nån annans kropp, därför tar vi inte emot returer där påsen är bruten.
För att kunna byta kläder eller smycken, som inte bärs i piercingar, ska varan vara oanvänd. Vi har ingen retur/bytes/ångerrätt på presentkort.

Varor med nedsatt pris ersätts om varan skulle gå sönder inom skälig tid, men vi ger ingen ekonomisk kompensaion vid reklammation av dessa varor. Givetvis har du alltid 14 dagars ångerätt även på dessa varor.

Vill du returnera en vara eller byta till annan vara?

Skicka tillbaka den vara du inte vill ha och gör en ny order i webshopen på det du vill byta till. När varan kommer in till oss justerar vi fakturan.

Fyll i retursedeln som du får med din försändelse och skicka din retur i ett vadderat kuvert (du kan använda samma kuvert som du fick varan i) till;

Barbarella AB, Box 311 89, 400 32 Göteborg.

Glöm inte att skriva ORDERNUMMER, namn & adress , så att vi kan nå dig om det skulle behövas.
Det underlättar även hanteringen om du skriver avsändare utanpå kuvertet.

När en vara returneras till oss så får Du som kund bekosta returfrakten. Varor som återsändes mot postförskott utlöses ej av oss.
Retur- och bytesrätt gäller ej för varor som är specialbeställningar (till exempel vissa varor i Sin Centrals sortiment, specialtillverkade guldsmycken etc).

Reklamationer
Skulle vi leverera fel antal eller fel vara är vi angelägna om att du meddelar
oss så snart som möjligt så att vi får rätta till felet. Skulle varan vara trasig kan reklamera den även om du brutit plomberingen. Maila oss på info@barbarella.se så hjälper vi dig.

Var vänlig ha ditt ordernummer tillgängligt så att vi kan hjälpa dig på snabbaste sätt.

OBS! Kontrollera alltid innehållet i ditt paket när du fått det.

Personuppgifter
Barbarella Bodyjewellery är ansvarig för de personuppgifter som Du lämnat till oss.
Dessa uppgifter kommer att användas för att kunna behålla vår kundrelation
och till marknadsföringsändamål. Vill Du göra någon ändring av uppgifterna eller
bli borttagen ur registret gör Du det lättast genom att e-maila oss på adressen
info@barbarella.se

Om du som företagskund byter adress MÅSTE du kontakta oss via telefon eller email, vi skickar bara varor till den adress din tatuerings/piercingstudio ligger på, vi skickar inte företagsbeställningar till din hemadress.

För att läsa mer om vår integritetspolicy klicka HÄR.

Ej uthämtade försändelser
För alla försändelser som inte löses ut förbehåller Barbarella sig rätten att
debitera kunden kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och
hanteringskostnad (100 kr).

Transportskador
Vi står för alla skador som kan uppstå vid transport till kunder. Om Du vid
mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall Du omedelbart
kontakta oss (031-141313, info@barbarella.se). Vid retur från kund till oss står kunden för skador som kan uppstå under transporten (använd ALLTID ett vadderat kuvert när du skickar tillbaka
varor, detta på grund av att att postens maskiner annars kan göra att brevet går
sönder och smycket faller ur).

Säkerhet
Att beställa saker i någon annans namn är ett allvarligt brott som kan klassas
både som urkundsförfalskning (då man på elektronisk väg signerar beställningen
med någon annans namn) och bedrägeri (i och med att man utger sig för att vara
någon annan). Straffet för detta är böter och/eller fängelse. När du beställer
från oss sparas din IP-adress, vilket innebär att vi kommer att kunna spåra
beställningen samt göra en polisanmälan om nödvändigt.

Enligt svensk köplag får man inte ingå distansavtal om man inte har fyllt 18 år. Du måste med andra ord vara 18 år eller äldre för att beställa.

Eftertryck, kopiering m m av internetbutikens text och bilder förbjudes.

Lagval
Barbarella följer Konsumentverkets rekommendationer, se:
http://www.konsumentverket.se/

Varumärken