Alla smycken säljs styckvis om inget annat uppges.
Minsta ordervärde 100:- exklusive frakt/eventuella avgifter och rabattkoder.
Vi reserverar oss för slutförsäljning, vi har inte exakt lagerstatus angiven i webshoppen. Det kan hända att varor hinner ta slut i lager innan vi uppdaterar lagerstatusen i webshoppen, vi kontaktar då dig.
Vi reserverar oss för text- och bildfel. OBS! Smyckenas färg i webshoppen kan avvika något från den verkliga varan!
Om du som företagskund byter adress MÅSTE du kontakta oss via telefon eller email, vi skickar bara varor till den adress din tatuerings/piercingstudio ligger på, vi skickar inte företagsbeställningar till din hemadress.
Priser
Priserna är i svenska kronor och inkluderar gällande moms, för närvarande 25%.
Vi reserverar oss för prisändringar på grund av ändrad moms eller onormalt stora
förändringar i valutaläget, inköpspriser etc. och förbehåller oss rätten att
justera priser utan föregående avisering.
Är du inloggad som företagskund så kan du välja att se priserna exklusive moms.
Frakt
Det finns flera olika fraktmetoder att välja på, info finns på separat sida FRAKT och i kassan när ni väljer hur ni vill ha beställningsn skickad.
Observera att ditt namn MÅSTE stå på den adress du valt som leveranadress, annars delar Postnord inte ut försändelsen, den kommer i retur till oss och vi har rätt att ta ut en returavgift.
Betalning
Privatkunder inom EU:
I samarbete med Svea Ekonomi erbjuder vi betalning med Svea Checkout som samlar alla betalsätt i en och samma lösning – välj mellan direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet.
Faktura eller delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig via email. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet.
För att kunna välja faktura eller delbetalning måste du ange din folkbokföringsadress som leveransadress och du ska ha fyllt 18 år vid beställningstillfället. En mindre kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.
Fakturan mailas i ett separat email från Svea Ekonomi samtidigt som vi skickar varorna från lagret.
För att äsa mer om Svea Ekonomi se länk: https://www.svea.com/se/sv/privat/kontakt/
Svenska Företagskunder:
I samarbete med Svea Ekonomi erbjuder vi betalning med Svea Checkout som samlar alla betalsätt i en och samma lösning – välj mellan direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet.
Faktura eller delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig via email. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet.
Svea Ekonomomi Företagsfaktura:
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta.
Utländska Företagskunder:
I samarbete med Svea Ekonomi erbjuder vi betalning med Svea Checkout som samlar alla betalsätt i en och samma lösning – välj mellan direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet.
Faktura eller delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig via email. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet.
COD - Postförskott
Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet.
För kunder utanför EU kan ev tull och moms tillkomma, kolla med ditt tull eller skattekontor vad som gäller.
Leveranstid
Normalt skickas din order inom 24-48h. Ibland kan det hända att någon av de varor du beställt inte finns på lager eller att leveranserna är försenade. Detta kan medföra att leveranstiden blir något längre, upp till ca 5-14 arbetsdagar, vi kontaktar dig då för vidare information.
Retur/Ångerrät
Du kan returnera din vara inom 30 dagar efter att du hämtat ut din försändelse, tänk på att förpackningen måste vara obruten för att du ska kunna få byta varan.
Smycken levereras i en förseglad påse, denna måste vara obruten vid retur annars byter vi inte smycket. Detta är en garanti för att alla ska få ett oanvänt smycke men även ett sätt att
förhindra spridning av beblandningsinfektioner t ex Hepatit C. Du kan alltås inte ta ut smycket ur den lilla förseglade påsen för att prova det och sen skicka tillabka det till oss. Vi måste kunna garantera att alla smycken vi säljer är oanvända, ingen vill ju ha ett smycke som redan suttit i nån annans kropp, därför tar vi inte emot returer där påsen är bruten.
För att kunna byta kläder eller smycken, som inte bärs i piercingar, ska varan vara oanvänd. Vi har ingen retur/bytes/ångerrätt på presentkort.
Varor med nedsatt pris ersätts om varan skulle gå sönder inom skälig tid, men vi ger ingen ekonomisk kompensaion vid reklammation av dessa varor. Givetvis har du alltid 14 dagars ångerätt även på dessa varor.
Vill du returnera en vara eller byta till annan vara?
Skicka tillbaka den vara du inte vill ha och gör en ny order i webshopen på det du vill byta till. När varan kommer in till oss justerar vi fakturan.
Fyll i retursedeln som du får med din försändelse och skicka din retur i ett vadderat kuvert (du kan använda samma kuvert som du fick varan i) till;
Barbarella AB, Box 311 89, 400 32 Göteborg.
Glöm inte att skriva ORDERNUMMER, namn & adress , så att vi kan nå dig om det skulle behövas.
Det underlättar även hanteringen om du skriver avsändare utanpå kuvertet.
När en vara returneras till oss så får Du som kund bekosta returfrakten. Varor som återsändes mot postförskott utlöses ej av oss.
Retur- och bytesrätt gäller ej för varor som är specialbeställningar (till exempel vissa varor i Sin Centrals sortiment, specialtillverkade guldsmycken etc).
Reklamationer
Skulle vi leverera fel antal eller fel vara är vi angelägna om att du meddelar
oss så snart som möjligt så att vi får rätta till felet. Skulle varan vara trasig kan reklamera den även om du brutit plomberingen. Maila oss på info@barbarella.se så hjälper vi dig.
Var vänlig ha ditt ordernummer tillgängligt så att vi kan hjälpa dig på snabbaste sätt.
OBS! Kontrollera alltid innehållet i ditt paket när du fått det.
Personuppgifter
Barbarella Bodyjewellery är ansvarig för de personuppgifter som Du lämnat till oss.
Dessa uppgifter kommer att användas för att kunna behålla vår kundrelation
och till marknadsföringsändamål. Vill Du göra någon ändring av uppgifterna eller
bli borttagen ur registret gör Du det lättast genom att e-maila oss på adressen
info@barbarella.se
Om du som företagskund byter adress MÅSTE du kontakta oss via telefon eller email, vi skickar bara varor till den adress din tatuerings/piercingstudio ligger på, vi skickar inte företagsbeställningar till din hemadress.
För att läsa mer om vår integritetspolicy klicka HÄR.
Ej uthämtade försändelser
För alla spårbara försändelser som inte hämtas ut debitera Barbarella AB kunden kostnaderna för original frakt, returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad, denna avgift är 125 kr.
Transportskador
Vi står för alla skador som kan uppstå vid transport till kunder. Om Du vid
mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall Du omedelbart
kontakta oss (031-141313, info@barbarella.se). Vid retur från kund till oss står kunden för skador som kan uppstå under transporten (använd ALLTID ett vadderat kuvert när du skickar tillbaka
varor, detta på grund av att att postens maskiner annars kan göra att brevet går
sönder och smycket faller ur).
Säkerhet
Att beställa saker i någon annans namn är ett allvarligt brott som kan klassas
både som urkundsförfalskning (då man på elektronisk väg signerar beställningen
med någon annans namn) och bedrägeri (i och med att man utger sig för att vara
någon annan). Straffet för detta är böter och/eller fängelse. När du beställer
från oss sparas din IP-adress, vilket innebär att vi kommer att kunna spåra
beställningen samt göra en polisanmälan om nödvändigt.
Enligt svensk köplag får man inte ingå distansavtal om man inte har fyllt 18 år. Du måste med andra ord vara 18 år eller äldre för att beställa.
Eftertryck, kopiering m m av internetbutikens text och bilder förbjudes.
Lagval
Barbarella följer Konsumentverkets rekommendationer, se:
http://www.konsumentverket.se/